Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-17, 09:42   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumkutyme: Hvordan håndtere avsporinger/gen. betraktninger i personlige tråder?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen spør om et råd i en helt konkret sak. "Hvordan håndtere samvær når far aldri holder avtaler" eller "bør jeg gå til legen med..." eller hva som helst.

Så går tråden fra konkret til generell. Generelt om håndtering av samvær, generelt om skolens rolle vs foreldrenes rolle, generelt om bruk av sykemeldinger.

Jeg tenker at på denne type diskusjoner så gjelder samme "reglene" som i RL. Når noen tar opp noe personlig med meg, feks om de bør gå til lege med ditt eller datt, så tar ikke jeg å bryter ut i et foredrag om en annen sykdom, "kupper" samtalen med mine opplevelser etter tuller ting bort.

Jeg tenker dette er "normal" sosial interaksjon med andre, at man prøver å være sensitiv for hva den man kommuniserer med ønsker å snakke om, hva intensjonen med å ta opp ting er osv. Jeg synes dette gjelder spesielt på forum - fordi det er så lett å ta opp ting som man "kommer på" eller ønsker å diskutere mer generelt - man kan bare lage en ny tråd.

Men jeg opplever her på FP at det kommer utsagn som at "ts ikke eier tråden", "helt vanlig å dra generelle diskusjoner inn i personlige tråder" og "tråder lever sitt eget liv". Personlig synes jeg det er veldig rart, og jeg synes det er brudd på det jeg tenker på som "vanlig" sosial omgang.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat