Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 18:57   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diskusjonstråd: The Summer Without Men/Sommeren uten menn ( Siri Hustvedt)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er akkurat ferdig, og jeg må innrømme at den umiddelbare konklusjonen var at den ikke fenget så mye som jeg hadde håpet. Jeg syntes den var litt trå å komme igjennom, og flere av subplottene var lite overbevisende og/eller engasjerende. Jeg likte ikke mobbehistorien og dens løsning. Plottet var greit nok, men løsningen var veldig lettvint. Floras ekteskapsproblemer var så lettvint løst at det grenset til latterlig, noe forfatteren jo også påpekte selv. Hovedhistorien syntes jeg endte veldig tamt.

Abigails historie rørte meg derimot. Den var den eneste som traff meg i hjertet.

Jeg syntes også at boken begynte bra, men tapte seg etter hvert. Og jeg skjønte ikke i det hele tatt det litterære virkemiddelet med å plutselig skifte fortellerstil og begynne å henvende seg til leseren halvveis i boken. Det skapte et veldig forstyrrende skille for meg, som jeg ikke klarte å tolke på fornuftig vis.

Nei, dette var ikke noen høydare for meg. Jeg har aldri lest noe av Hustvedt før. Er det andre bøker som er mer lesverdige altså?

Jeg anbefaler mer enn gjerne What I Loved.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat