Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 22:16   #142
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrennsski?

Jeg forventer at mannen min kan smøre ski

Siden han har inistert på å kjøpe guttungen smøreski, som vel snart arves av søsteren.

Vi har hatt smørefrie før, og det er ikke utenkelig at det blir et neste også, de brukes ikke sånn allvettes mye her på sunnmøre og det er veldig greit med ski som kan tas ut av arasjen og brukes den ettermiddagen det faktisk er snø, innen de er smurt etter rett føre (aka far kommet hjem fra jobb) kan snøen være smeltet eller det er i alle fall blitt mørkt.

Jeg får vel bare tvangslære meg det grunnleggende (hvor smøringen er f.eks, og hvor på skien den skal være, for altså rødt og blått har jeg forsåvidt forstått) innen hun arver dem, for det er oftest meg som er hjemme når hun vil gå på ski mens jeg lager middag. Storebror som pr dag er bruker av skiene går bare på dem på fjellet. Påska og skolens skitur for et meste. Så de skal renses og smøres da nå snart, siden det snart er skitur, rett før påske.

Så altså, har man ansvar for smøreski, så får man lære seg å smøre dem. Men jeg hadde glatt lest den lappen som at jentungene smørefrie ski skulle leveres sammenfestet.


Men så har ikke vi sånne skifantaster her da. Altså, rett og slett. Det er jo ikke snø HER, så de må jo busses til fjellet. De driver ikke med ski i gymmen og sånn nei

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat