Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-19, 19:55   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny symaskin - hva skal jeg ha?

Jeg syr bunader på Janome S5 og har overhodet ingen problemer med det. Jeg kjenner flere profesjonelle bunadssyere som syr på Janomemaskiner og også ei (som kanskje er en av landets fremste på bunadssøm) som syr på en 25 år gammel Husqvarna. Jeg har også en slik gammel Husqvarna stående og jeg bruker også den på bunader av og til.

Jeg er veldig glad i min S5 og kan selvsagt anbefale den, men jeg syr (når helsa tillater det) flere timer daglig og lever dels av det. Janome har mange enklere modeller som ikke er riktig så dyre, men som duger godt likevel. Den modellen de brukte på symesterskapet har fått god omtale. Jeg tror den koster rundt 7.000,-

Ang elastiske sømmer; jeg synes ikke min S5 er spesielt mye bedre på elastisk søm enn min gamle Husqvarna er. Jeg har overlock og bruker stort sett den til elastisk søm. Hvis du tenker at du skal sy mye i jersey osv, så er det kanskje like greit å kjøpe en symaskin til 6-7000 og heller bruke et par tre tusen på en overlock? Jeg kjøpte min (Janome 644) knapt brukt for 2500 kr via Finn.no. Det er virkelig noe helt annet å sy med overlock i elastiske stoffer enn en hvilken som helst vanlig symaskin.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat