Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-17, 13:49   #36
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juridisk abort

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja ,for oss (som er foreldre) ligger det mye mer enn økonomisk i det. Men for en som er i ferd med å bli ufrivillig far (as if, han var villig til å ha sex) tror jeg det handler om penger. Om å slippe barnebidrag, om å slippe å "gi penger" til hun som han hadde sex med. Så enkelt tror jeg grunnlaget for å ønske juridisk abort er hos disse karene. Legg til litt sinne og bitterhet overfor hun som nektet å føye han i ønsket om abort.

Ansvar er bare et ord i wordfeud for dem. Hvis de spiller det da. Tviler.

Den generaliseringen er vi uenige i.

Jeg tror at det å fraskrive seg et slikt ansvar for menn, eller å ta abort for kvinner, ofte handler om mer enn en lettvint løsning. Det finnes jo faktisk de, som synes selve ansvaret for et barn er for stort i seg selv, også, og har et perspektiv på foreldreskapet utover hvordan det påvirker lommeboka.

I lenken i HI vises det til Wikipedia, og der nevnes det at en av støttespillerne for denne endringen en kvinnelig filosofiprofessor. Det finnes med andre ord andre en gjerrige menn med dårlig ansvarsfølelse som synes det å gi fedre en valgmulighet, ikke er helt hårreisende.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat