Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-16, 09:39   #263
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, sånn som situasjonen var etter mediekjøret mot jentene, hva hadde da vært riktig måte å nyansere fremstillingen på?

Jeg vet ikke om jeg har svaret, dette er en ekstremt vanskelig sak. Men jeg synes det skulle vært mindre fokus på morens små og store bevegelser og spekulasjoner og tekstmeldinger, og mer faktabasert enn emosjonelt rundt moren. Gjenta fakta rundt undersøkelsen som konkluderte med at det ikke (ser ut til å ha) foregått mobbing.

Så kunne de godt kjørt et mye større angrep på pressens håndtering, og hvordan mor har fått et absurd og ukritisk ensidige talerør her - og overtrampene mot barna. Dette er definitivt viktig å få frem. Familiens navn og bakgrunn og muffins og special kind of crazy fra gågruppen blir illustrert på en usmakelig paparazzimåte, synes jeg, og drar den for langt i andre retningen. Jeg er helt sikker på at det kan gjøres på en journalistfaglig bedre måte.

Nå er det jo veldig vanskelig å ha en upersonlig diskusjon om dette emnet siden det også er personer i nær relasjon til både barn og skole her, så jeg vil bare presisere igjen at jeg snakker om pressens dekning av saken fra begge sider her, jeg vil og skal ikke spekulere i sakens fakta. Men jeg blir altså fremdeles både sint og lei meg ved tanken på hvordan disse barna på Gullhaug har blitt behandlet i norsk presse (og det helt uavhengig av hva de har eller ikke har gjort).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat