Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-17, 23:05   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tenker du det er "privat" å fortelle hvor man har vært på ferie, f.eks., som i eksempelet til Tjorven?

Nei i en slik relasjon er det ikke "for" privat.

Jeg tenkte ikke utelukkende heller, men mer det at man ved å by på seg selv kan være enten både personlige og private eller bare personlige. Det behøver i mine øyne ikke utleveres privatliv for at folk skal fremstå som noen som "byr på seg selv". Akkurat det har modifikasjoner som går på kontekst og hvor lang tid relasjonen har vært.

Jeg vil ikke oppleve at en kollega byr på seg selv om han aldri snakker om noe privat, selv om han er personlig i kommunikasjon og fremtreden.

En person i yrkesrolle trenger ikke snakke om private ting for at jeg skal si det samme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat