Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-19, 08:57   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjøpe brukt gitar

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Her var det snakk om å kjøpe på Finn, og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ha tatt en prat med en ansatt i en musikkforretning på forhånd, altså.

Men ellers er jeg enig i at man langt på vei skal prøve å få handlet hos den lokale sjappa.

Ja, de som jobber i slike spesialbutikker har gjerne en glødende interesse for det de selger, og gir gjerne råd til folk som spør, selv om de ikke kjøper noe der. De er som regel glade for at folk viser interesse for deres fagområde uansett.

Jeg har en mann som er daglig leder for en butikk som er faghandler i en helt annen bransje, de har overhodet ikke noe i mot at folk kommer og spør der om råd før de kjøper brukt på finn. Det er også en del av sørvisen butikken yter, uten å ta betalt. Sørvisen gir godt omdømme, og fører ofte til salg av andre ting, som ekstrautstyr, som kunden også trenger, at de handler der i neste omgang, eller bare anbefaler butikken til andre (slik Che gjør her).

Noe annet var om jeg gikk til en konkurrent som har nettbutikk, og kjøpte varen der til en lavere pris i stedet. Her er det snakk om bruktkjøp.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat