Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-14, 13:46   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?

Jeg leter etter et skrivekurs på norsk, som ikke er typisk litterært "forfatterskole" som jeg ser det er en del av. Jeg er mer interessert i typisk "godt norsk for offentlig sektor" type kurs, og da ikke rettet mot "utledninger" men mot de som har norsk som morsmål men som rett og slett ønsker å skrive bedre.

Jeg har hatt engelsk som arbeidsspråk, både muntlig og skriftlig de siste 25 årene og føler meg faktisk ganske så hemmet av det. Jeg skriver norsk med engelsk setningsoppbygning altfor ofte selv om jeg er og prøver å være bevisst på det.

Så da lurer jeg på om det er noen som har tips til kurs rettet mot slike som meg? Ikke nødvendigvis fokus på innhold men godt skriftspråk?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 15-09-14 kl 14:05.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat