Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 10:48   #46
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er helt klart mulig å plante falske minner, og det er veldig omdiskutert om (dårlig) terapeuter gjennom ledende spørsmål ubevisst gjør dette i et mer eller mindre stort omfang.

Jeg sier ingenting om at dette har skjedd med VH eller hovedpersonen i boken, altså, men det er kontroversielt, helt klart.

https://thepsychologist.bps.org.uk/v...hildhood-abuse

Du har rett i at dette er kontroversielt tema, men det betyr jo ikke at ikke noen tar feil. Såvidt jeg kan forstå så argumenteres det her med at forskningen ikke er representativ for det som skjer i terapirommet. Men jeg skjønner ikke hvorfor de mener at hukommelsen oppfører seg annerledes i terapirommet enn utenfor.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat