Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-18, 21:23   #204
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Uthevet setning nr 2: personlig syns jeg ikke at folk skal få lov til å bo upraktisk hvis de trenger hjelp fra det offentlige. Man bør få et valg når man søker om hjemmehjelp: betale selv for merarbeidet og merkostnadene det gir å få den hjelpen hjemme, eller flytte til en sentralt plassert eldrebolig.

I teorien er jeg helt enig med deg, men i praksis finnes det vel ikke flust av sentralt plasserte eldreboliger? På samme måte som det ikke finnes nok plasser på aldershjem. Min Mormor flyttet i en slik eldreleilighet i tilknytning til aldershjemmet i kommunen, og det var veldig fint. Hun ble kjent med mange andre forholdsvis friske eldre, og hadde tilgang til aktivitetstilbudet og måltider på aldershjemmet hvis hun ønsket det. Det er et tilbud som burde være tilgjengelig for alle som ønsker det!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat