Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-18, 13:56   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømper til rutaliv og rondastakk

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Liv hadde forresten denne bunaden tidligere (beklager til bunadspolitiet - påkledningen har falt helt fra hverandre her ), sydd av svigermor. Er det en slags fantasivariant over samme tema, tro?

Jeg har arvet en slik fra mormor. Det er mange bygdeunderdelinger, tror jeg. Har sett i flere farger og varianter. HunMormor var fra Nes. og de fire søstrene hadde hver sin, i tillegg til den fine hedmarksbunaden med blått ullskjørt og blått brokadeliv. Vi har flere ulike varianter av enkle bomullsbunader i familien og min bestemor gikk mye kledd i en bomullsvariant av rutaliv og rondastakk til hverdags. Ikke så lang stakk, enkel bomullskjorte.

Jeg kommer fra østsiden av Rondane og vi hadde slike bunader som små og helt opp i voksenstørrelse. Mine barn har brukt disse og en bitteliten østerdalsbunad som min mor har sydd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat