Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-18, 12:30   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fest hos naboen - når er det greit å ringe politiet?

Har ringt til politiet, og synes det er greit å gjøre det for folk som spiller full pinne etter midnatt så det dundrer over nabolaget. Min lojalitet ligger ikke hos dem som ikke av seg selv skjønner at det er ugreit. Sist var det godt voksne folk fra møblerte hjem som hadde party midt i uka med høyttalere med litt større dim. enn en ghettoblaster, lizm. Hadde ikke noe spesielt behov for å stå opp og tasse ned i sidegata og ringe på. Folk må selv kunne ha vurderingsevne for hva som er ok, og det er vel ikke så ofte «gråsoner» vi snakker om? At folk sitter ute og snakker og ler en sommerkveld er noe annet enn konsertlyd. Enig med Polyanna, er det naboens kid eller en i klassen, er det sikkert greit å ta det direkte eller med foreldre.

Ringer man politiet, gjør de selv en vurdering ut fra hva de har kapasitet til, og de gjør selv en vurdering på stedet om eventuelle tiltak. Dersom de velger å gjøre tiltak, er det fordi de selv vurderer at de vil det, det er ikke sånn at politiet er et redskap for innringere. Dersom du velger å ta kontakt med ditt politikammer er det ikke sånn at du pusser purken på noen, du tar opp noe som er et problem for deg, og de gjør en selvstendig vurdering.

I ditt tilfelle ville jeg syns det var helt greit å ringe politiet, men skjønner også veldig godt at du ikke gjorde det. Tenker det beste er å ta det opp med ham som eier boligen, slik du beskriver det. Jeg ville hvertfall gjerne visst om det, om noen hadde hatt den type fest i mitt hus. Det kan også være airbnb-utleie, kanskje?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat