Tråd: Jul i svingen
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-17, 21:55   #57
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i svingen

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg ELSKET Jul i Skomakergata da jeg var barn. Fikk voldsom julekribling i magen bare av kjenningsmelodien (der får jeg i grunnen enda ). Men jeg ser jo at kvaliteten er så som så... Skomakergata er veldig teater på tv. Jeg skjønner godt at det ikke fenger like godt i dag.

Slik har jeg også det. Og siden jeg var i målgruppen den gang og dette var sånn TV for barn var, var det liksom mer enn nok av både spenning og fremgang i hver episode. Så den igjen som voksen og den er jo fullstendig utdatert. Superkjedelig slow-TV med karikert persongalleri og kunstig dialog. Jeg skjønner at mange har et nostalgisk forhold til akkurat denne serien, men jeg forstår ikke de som mener at dette er god underholdning i 2017. Samme kan jeg si om andre julekalendre som NRK har kassert: Teodors jul, Vertshuset den gyldne hale, alle blå/rødnissegreier fra tusenårsskiftet. Men noe av det Super er utrolig gode på er å fange den målgruppen de til en hver tid har. De er svært oppdatert både med tanke på barnesyn og pedagogisk plattform.
Sånn sett ser man jo at «Jul i Svingen» begynner å bli litt utdatert på noen områder og noe av tematikken er nok litt forbi aktuelt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat