Tråd: Walkingpad
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-23, 20:22   #20
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Walkingpad

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er jo ikke det du spør etter, og det blir vel i kategorien "har du prøvd yoga", men kom til å tenke på dette da du skrev om stillesitting.

Har du hørt om mensendieck? Har erfart selv at det hadde virkning på både stivhet og humør/energinivå. Vet om et treningssenter på nett som la ut gratis timer under pandemien, og tror det fremdeles er tilgjengelig via Facebook-sidene deres.

Jeg har prøvd yoga. Og har ikke ro i ræva et sekund en gang. Og holdt på å gå på veggen når jeg prøvde. Og jeg vet at det er mange forskjellige typer yoga, men det er ikke helt for meg, iallfall ikke nå.

Mensendieck hadde jeg egentlig hørt om, men når jeg så kjapt på videoer nå, så var det vel noe slikt vi holdt på med på psyk, både da jeg var innlagt og gruppe-terapien. Og jeg kjenner at jeg er ikke helt der nå.

Mulig jeg bare er redd for å slappe av, men jeg trenger å holde meg gående, og tror muskelknutene holder meg oppegående.


Men jeg har også fått streng beskjed fra fastlegen om å vente en god stund med styrketrening, og være forsiktig med å kjøre meg for hardt.

Fibromyalgien min er jo ganske hissig, og jeg har konstant smerter, men bruker ikke smertestillende. Så jeg må finne den gylne middelvei her.

For flere år siden trente jeg jevnlig, og det hjalp. Men det er å komme dit som er utfordringen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat