Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-15, 21:10   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.563
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg stemmer ja, men har ingen sterke meninger om saken. Har jobbet i butikk selv og kan ikke skjønne hvorfor det skulle vært noe verre for "meg" å jobb søndag enn en som er ansatt på kino, kiosk, restaurant, museum osv.

Jeg bodde rett i nærheten av søndagsåpen Kiwi før, og da var det som tidligere nevnt her kø forran inngangen til den store butikken og 2-3 ansatte som løp inn der for å finne varer til kundene. Så lenge de gjør det er det jo helt poengløst at den åpne butikken skal være bitteliten, skaper bare merarbeid for de 3-4 som jobber den dagen.

Nå har jeg ikke søndagsåpen Kiwi rett i nærheten, men en søndagsåpen kiosk det er utrolig hvor mye de har fått plass til på bittelite plass. Jeg er svært sjelden der på søndager, så for meg personlig er det uproblematisk med søndagsstengte butikker. Men jeg ser argumentet med at ikke alle jobber "normal" arbeidstid.

Dessuten tror jeg faktisk søndagsåpen butikk til en viss grad hadde ført til mer handel. Mange hadde nok kjøpt en del som ikke er strengt nødvendig når de stakk innom butikken. Det er jo nok av dem som handler hver dag liksom.

Forøvrig synes jeg argumentet med at søndagene skal brukes til andre ting er veldig rart. Jeg er innom butikken 1-2 ganger i uka, det spiller ingen rolle om butikken er åpen på søndag eller ikke om man har mulighet (og klarer) til å planlegge og handle stort noen få ganger.

Jeg har vært innom vår søndagsåpne kiwi for ikke så lenge siden, og der står det stor lapp på kassa om at de ikke har lov til å hente ting fra den andre delen av butikken (lenger), det er kun det som er i den lille delen som kan selges.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat