Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-17, 14:10   #114
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.468
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg ser ikke på spørsmålet ditt som provokasjon, men heller som et godt innspill i diskusjonen. Yrkene du nevner, som er tunge fysiske yrker, hadde jeg nok forsøkt å snakke dem bort fra. Nettopp fordi det er svært tunge yrker, og fordi jeg kjenner mange som har måttet gi seg i nevnte yrker grunnet slitasjeskader i altfor ung alder. Det samme gjelder forøvrig tunge håndverksyrker som snekker, murer m.m. Men man kan jo alltid finne på noe annet etterhvert, min pappa med mester- og svennebrev som snekker tok ingeniørutdannelse som 60-åring for å ha flere ben å stå på når kroppen skranter etter nærmere 40 år med tungt arbeid.

Far til en i yngste sin klasse er snekker. Han tar nå bachelor i byggfag for han ønsker flere ben å stå på. Snekker er et tungt yrke når man blir eldre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat