Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-16, 07:08   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er vokst opp med kakao på skummet melk, så jeg syns kakao på h-melk blir for tykt også. Når man smelter en sjokoladeplate og blander ut med melk får man med både kakaofettet og det ekstra sukkeret og blir selvsagt noe tykkere. I tillegg minner det meg om en fransk kopp med varm sjokolade som jeg fikk som barn, som rett og slett var smeltet sjokolade. Så noe er selvsagt i mitt hode, noe er vane, men tykkere, det er det.

Det er jo selvfølgelig litt fetere enn skummet melk med kakao, men en plate mørk kokesjokolade smeltet i vann og tilsatt 1-1,5 liter lettmelk er på ingen måte noen tykk saus. Jeg har også smakt varianten som ER en tykk saus, av smeltet sjokolade med bittelitt helmelk eller kremfløte, og det blir jo mer en en litt voldsom dessert enn en drikk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat