Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-20, 12:29   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle veier fører til Ålesund? (Fra Rjukan)

OK, vi må jo ha litt ferie da, så kanskje på tide å vise arvingen hvor slekta kommer fra.

Enn så lenge har vi kun én ting planlagt i sommer, og det er Gaustatoppen. Vurderer å legge det inn i en liten roadtrip videre til Ålesund, men er usikker på hvilken vei vi skal velge. Hvor er det finest?

Alternativ 1:
Rjukan - Geilo - Fagernes - Beitostølen - Dombås - Romsdalen - Åndalsnes - Ålesund.

Alternativ 2:
Rjukan - Geilo - Flåm - Lærdal - Fjærland - Loen/Stryn - Volda - Sula - Ålesund

Dette er ikke planlagte stoppesteder altså, bare for å markere ruta. Vi tar gjerne avstikkere.


Andre del av alternativ 1 er veien jeg kjenner best, den vi ALLTID kjørte som barn, og det hadde vært litt hyggelig å gjenta den. Valdres er jeg ikke veldig begeistret for, men det kan jo ha endret seg på de 20 årene siden sist jeg var der.

Første del av alternativ 2 er omtrent den ruta vi tok med amerikanske venner for noen år siden, og jeg må si at jeg syns akkurat den deler var veeeeeldig kjedelig. Men det hadde vært kult med Stryn, spesielt om det er Sommerski der i år.

Også skal vi jo selvsagt ned igjen til Oslo, og vurderer da å kjøre via Geiranger.

Tips til kule ting for minifamilien å gjøre underveis? Hiawata er 15, og av det greie slaget som syns det er ok med både dyr, fjell, utsikt og og rare turistsaker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat