Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-18, 09:04   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste i Klassekampen her om dagen at noe sånt som at under 10 elever hadde faktisk søkt seg til Ulsrud. Over 100 elever er bare plassert der fordi de ikke kommer inn andre steder (skal se om jeg finner nøyaktige tall). Så det er jo veldig mange elever som på ingen måte har fritt skolevalg.

Jeg må bare påpeke at dette er feil. Jeg husker ikke hvordan det var formulert i Klassekampen, men de hadde klippet ut av en tabell. Det gjaldt kun Vg1 Studiespes og det gjaldt primærsøkere. Det betyr elever som har skolen som førstevalg. De kan ha skolen lenger ned på ønskelista. (skrev dette før Tjorvens forklaring over)

Det er ganske mange elever i Oslo som setter skoler det er helt urealistisk for dem å komme inn på øverst og antagelig vet det selv også, og har andre skoler lenger ned. Det betyr ikke at man plasseres der fordi man ikke kommer inn andre steder, selv om noen gjør det også.

Fullstendig oversikt finnes her:
https://www.oslo.kommune.no/getfile....%A5bygg%29.pdf

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat