Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-15, 10:25   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Call the midwife nå!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Jeg tror at den "øvrigheta" vi ser i denne serien (politi, nonner, legen) er mye, mye mer medmenneskelige og moderne enn hva som var vanlig den gangen.

Det tror jeg også. Moren min fødte et barn i Norge, som hadde en stor skade og døde etter 2-3 dager. Hun bodde på barsel med andre nybakte mødre. Samme dag/dagen etter han døde hadde hun dusjet, og da hun kom tilbake til rommet sitt var sengen hennes ryddet vekk uten forvarsel. Hun spurte hvor den var, og ble bryskt avvist med at nå måtte hun dra hjem, siden hun tross alt ikke hadde noen baby lenger. Ingen trøst, ingen medmenneskelighet. Ingen kunne hente henne pga jobb, så hun måte ringe tanten til mannen sin, for hun var pensjonist og hadde bil. Så satt hun utenfor Ullevål sykehus og ventet på bilen - helt alene, en marsdag i 1975.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 12-05-15 kl 10:33.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat