Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-12, 15:41   #37
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Jeg har gjort følgende for å gjøre det enklest mulig for meg selv:

Jeg har søkt arbeidsgiver om overføring av to ukers ferie jeg ikke har fått tatt ut pga sykemelding.

Jeg har sendt inn søknad om foreldrepenger (se linken til kokosbolle, høyre kolonne). Jeg har fått avklart med NAV Foreldrepenger på Facebook at man må søke om utsettelse pga lovfestet ferie på eget skjema i etterkant.
Jeg kommer da til søke om 4 uker + 1 dag utsettelse (jeg kunne i prinsippet søkt om å få den overførte ferien også, men jeg orker ikke måtte få atter en bekreftelse på dette).
Jeg legger den overførte ferien + de 4 dagene jeg har som avtalefestet ferie neste år i etterkant av permisjonen. Da MÅ vi sende inn skjema om at far skal utsette permisjonen sin før jeg har siste offisielle permisjonsdag.

Så det blir altså to tilleggsskjemaer som skal sendes i løpet av neste år.

Jeg vil på det sterkeste anbefale NAV Foreldrepenger sin side på Facebook, de har god peiling og svarer raskt. I og med at du/dere også har rett på tvillinguker så kan jeg anbefale tvillingforeldreforeningen dersom dere ønsker litt råd i forhold til hvordan disse kan avvikles. En stor fordel med tvillingukene er jo at dere kan ha permisjon samtidig, noe vi hadde veldig god erfaring med.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat