Tråd: Barn+verktøy
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-13, 09:02   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn+verktøy

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.


Folk som ikke kan skru sammen et møbel, sage ned en busk, skru i en gipsplugg, henge opp et bilde, pusse et gulv eller flislegge over en kjøkkenbenk...? Det fremstår jo unektelig som temmelig hjelpeløst. Det samme gjelder forøvrig folk som ikke kan lage enkle måltider, vaske tøy, vanne en blomst, vaske do, rulle en duk, stoppe en sokk, tømme lofilteret, ringe et offentlig kontor eller bruke kompass. Og tro meg, jeg kjenner nok av dem som ikke kunne en eller flere av disse tingene da de flyttet hjemmefra. Noen kan det fremdeles ikke.

Dette er nettopp det jeg er panisk redd for når det gjelder mine egne barn. At de ikke skal greie seg selv. Da jeg var 16 år og flyttet hjemmefra var noe av det første jeg måtte gjøre å montere en ringeklokke og skru opp en rullegardin. Litt teit å ikke få det til selv?

Det meste av dette tror jeg stort sett gir seg selv. Men flislegging, altså? Er det ikke sånt man har murere til?
Ikke kan jeg stoppe sokker, heller, så du får bare himle.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat