Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-22, 13:52   #84
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har hatt M-tett på besøk i dag. Har lest på FB-siden og ser at de som er kritiske der, er i konflikt med selger eller forsikringsselskap om hva som er "godt nok", og jeg forstår godt at man i en forsikringssak ønsker et nytt bad som er sånn som det "skulle være", heller enn "godt nok" i betydningen "holder noen år til". Men jeg er i og for seg ute etter det siste.

Veldig grundig befaring, men han var skeptisk til om badet oppe kunne utbedres delvis.

Ja, i en konfliktsak hvor ting ikke var som de skulle være i utgangspunktet ville jeg nok også ønsket et total utbedring. Akkurat i vårt tilfelle er det ikke en "holde noen år til"-utbedring, men rett og slett bare bytte ut en defekt sluk-kopp, som sannsynligvis har hatt en materialsvakhet helt fra starten. Badet er ca åtte år gammelt, men av og til kan en slik svakhet først vise seg etter litt tid. Så det vi er ute etter, er å få skiftet ut sluket og samtidig opprettholde et tett membransjikt. Resten av badet er nemlig pottetett. Jeg er også opptatt av at dersom det skulle oppstå en ny eller annen type vannskade på dette badet, så vil denne utbedringen være godkjent av forsikringsselskapet. Og det viste det seg heldigvis å være.

Kjipt om det ikke lar seg gjøre med en delvis utbedring hos dere, men samtidig betryggende at de ikke bare kjører i vei.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat