Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 10:07   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, når man er vant til dette, så er det veldig rart å lese at man ikke kan bruke sminke eller solbriller når man har på seg bunad.

Skal sies at det pågår lignende diskusjoner når det gjelder kofter også, så jeg tenker at man bør kunne grunnreglene før man begynner å strekke på dem.
Ellers tenker jeg at det er komager du har sett på turen din, skaller brukes helst (ute) i sprengkulda om vinteren.

Nettopp dette tenker jeg også. Det blir på samme måte som improvisasjon i musikk. Det høres veldig tilfeldig ut, men det er det definitivt ikke. Improvisasjonen foregår innenfor ganske så strenge rammer, for at det skal høres bra ut, og det krever mye kunnskap i bunnen.

Også er det forskjell på å variere en folkedrakt som er, eller har vært i tradisjon, og en bunad som er gjennomdesignet fra bunnen av. I første tilfelle handler det om respekt for tradisjonen, der man står ganske fritt innenfor visse rammer, og i andre tilfelle handler det om respekt for designeren. Det med opphavsrett, som Tallulah nevner.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat