Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 16:46   #85
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående synlig vs usynlig tradisjonsbrudd:
Jeg ser at systua som er aktuell for å tilpasse og kanskje sy skjorte til datter/kusines arvede bunad, setter bort syingen av noen av de mer arbeidskrevende delene, som skjorte- og forklesøm, til en norskeid (vestlandseid, blir det presisert. ) bedrift i Ghana, og er usikker på hvor innafor det er.

Jeg synes det må være det samme hvor i verden plaggene blir sydd rent tradisjonsmessig (å sende de frem og tilbake mellom land kan man jo diskutere rent miljømessig, men det er jo en helt annen diskusjon)

Det som har vært kritikken mot bunader produsert i utlandet har ikke gått på hvem som har gjort det, men på teknikkene så vidt jeg vet. Det er mye rart som lages.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat