Tråd: Netflix Norge
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-12, 09:45   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.004
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

De fleste som kommenterer dette ser ut til å tro at det er relevant at det fins enkelte filmer og serier der man kan velge å slå av teksten. Det er det ikke. Det som er relevant er at det ikke går an å slå av teksten på det meste av det som ligger på Netflix. Alle ønsker naturligvis å ha mulighet til å slå på tekst på språk de ikke behersker. Problemet er at Netflix tvinger meg til å ha tekst også der jeg behersker språket. Teksten ødelegger bildet, og den ødelegger timingen; det fins for eksempel ingen gode komedier, der man behersker både språket på lydsporet og i teksten, som er verdt å se hvis de er tekstet, siden det uten unntak ødelegger alle poengene ved å presentere dem på feil tidspunkt. Norske TV-kanaler ødelegger også fortsatt innholdet med tekst enten seeren ønsker den eller ikke, selv om dette har vært unødvendig i rundt 30 år; dette er en av grunnene til at jeg ikke ser på TV-sendinger.

Det er helt greit at du er imot teksting, men det er faktisk ikke alle som oppfatter det sånn. Jeg hører tydeligvis dårlig, for jeg kan ikke fordra å se uten tekst for jeg får ikke med meg det som blir sagt.

Enig i at det kunne vært et valg jeg tok, men at teksting er unødvendig er jeg ikke enig i.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat