Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-16, 15:26   #44
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man kan jo også spørre seg hvor frivillig det er, når man får betalt enorme summer for å bli slått ned. I proffboksing er det ikke noe system for å sørge for likeverdige partnere.

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du vil. Det er da ingen mangel på yrker i Norge, hvor man kan få godt betalt uten å bli slått ned, gitt at man legger inn den innsats som man må gjøre for å bli proff bokser?

Jeg mener fremdeles at boksing er greit, og mener nok at det prinsipielt sett ville være rart å forby det, dersom folk i mitt nabolag dannet Fight Club i kjelleren til en av dem, og alle deltakerne gjorde det frivillig og syns det var greit. Det er prinsipiell forskjell på dette og annen vold, fordi det er frivillig. Det er jo mye som er lov som jeg personlig ikke liker, ville gjort selv, eller skjønner vitsen med, og som kan være direkte skadelig. Branding, for eksempel, utagerende sadistisk sex, body suspension, røyking eller silikonpupper.

MEN jeg syns ikke dette er underholdning som rikskringkastere bør sende, på samme måte som jeg syns det er greit at alkohol er lov, men ikke at man reklamerer for det. (Og jeg skulle gjerne sett et totalforbud mot reklame for pengespill også.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat