Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-18, 22:53   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tenker snylting på den måten at fagforeningene har bidratt til og noen ganger jobbet veldig hardt for at arbeidslivet skal være overkommelig og nogenlunde trygt også for de som ikke er fagorganisert. Tenker mange nok som deg og ikke gidder bidra til at arbeidstakerorganisasjonene har noe innflytelse, ja så mister vi godene også. Mange nok på Stortinget ønsker et delvis ubeskyttet arbeidsliv, eller i første omgang å fjerne tilkjempede rettigheter og beskyttelsesmekanismer. Når du kun ser på din egen lønningspose, så hjelper du dem i den kampen. (Innrømmer gladelig at dette høres veldig anklagende ut).

Selv har jeg vært fagorganisert siden jeg var 19 og er fortsatt småflau over at jeg ikke organiserte meg med en gang jeg begynte å jobbe som 15-åring. Til og med da jeg var ansatt i min brors enkeltpersonsforetak var jeg fagorganisert. Det var han også, men i et annet forbund. Han hadde ikke særlig bruk for det, men det var helt utenkelig for ham å melde seg ut.

Ja, det hørtes ganske anklagende ut. Jeg har vært fagorganisert i 20 år, og vært tillitsvalgt i 16 av dem, så jeg føler ikke at jeg kun tenker på meg selv, nei. Det er slett ikke lønningene som er grunnen til at jeg ikke er med hos oss. Det er at jeg ikke får være med på møter, ikke får informasjon og ikke har stemmerett pga stillingskategorien min. Det synes jeg ikke er riktig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat