Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-18, 09:23   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ja, det hørtes ganske anklagende ut. Jeg har vært fagorganisert i 20 år, og vært tillitsvalgt i 16 av dem, så jeg føler ikke at jeg kun tenker på meg selv, nei. Det er slett ikke lønningene som er grunnen til at jeg ikke er med hos oss. Det er at jeg ikke får være med på møter, ikke får informasjon og ikke har stemmerett pga stillingskategorien min. Det synes jeg ikke er riktig.

Beklager den anklagende tone.


Det er nå en gang slik at enkelte stillinger eller oppgaver vanskelig kan blandes med andre. Jeg har periodevis vært der selv, men å melde meg helt ut av alt som heter fagforeninger har ikke vært aktuelt pga solidaritetstanken. Da har jeg vurdert om det har vært andre forbund som har passet bedre og som ikke har vært i konflikt med øvrige ansatte. Noen ganger finnes det, andre ganger ikke. Jeg tenker likevel at prisen for et velordnet arbeidsliv i Norge er at noen ganger holdes man utenfor stemmeretten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat