Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-23, 22:11   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.626
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi egentlig når huset er for tett?

Vet det at 1000 ikke er problematisk, men det er mer det et det spretter opp mot 1500 om vi ikke lufter mye og jeg mener å huske vi hadde opp mot rødt nivå i vinter. (2000)

Nå ligger den på 850 i kveld. Da med reelt sett en liten gjennomtrekk i stua.

Det er ikke helt ideelt selv om det ikke er farlig.

Vi har vifte på kjøkkenet ja. Teoretisk sett på badet også men den her vel knapt virket siden vi overtok huset så det er stadig en plan om å bytte den, men det er så mye vi skulle gjort med det badet (som er fra byggeår, 1979)så det strander stadig på.... Tiltaksevnen vår som er minimal)

Men vi skal få byttet den altså. Og kanskje vurdere å sette inn nye ventiler på stua og alle soverommene? (sitter på yngste sitt rom nå, det er bare ventil i vinduet faktisk) jeg mener dog å huske at muligens den hvite plast - kappen oppe på veggen her dekker et ventilhull, om jeg ikke husker helt feil da. Tror vi sjekket det i forbindelse med at vi tok det av da vi malte veggen. Men kanskje jeg husker feil om hvilket rom det var)

Eldstemsnn som ca bor på rommet sitt når han ikke er på skolen, må vi tvangslufte hos fra tid til annen. En sånn ventil hadde kanskje redusert behovet for det? Noe lufting må til altså, han holder oftest døra lukket utenom når han sover. Og han er en tenåring. Det luktet ikke roser

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat