Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-12, 22:22   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

I hodet mitt sier jeg iallefall "Jannise" hver gang jeg ser navnet "Jannice".
Jeg synes ikke de kan forvente rett uttale.
Hadde jeg vokst opp med ett sånt navn som de du nevner tror jeg at jeg hadde byttet til riktig stavemåte så fort jeg har fått lov.

Eg tenker også Jannis (som i ho fæle eksdama til Chandler med den ekle latteren i Friends), når eg ser Jannice, og skjønte ikkje at det skulle vere Janicke før lenger nede i tråden...

Dei andre eksempla synest eg bare ser rare ut, men eg ville nok skjønt korleis det skulle uttalast.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jamila/Jamilla er relativt vanlig (par tre hundre).

Eg kjenner ei som heiter Yamille. Eg ville likevel ikkje tenkt at Chamilla skulle uttalast som Yamille.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat