Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-23, 17:18   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.914
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Tilsynsplikt dyr på beite

Så vidt jeg har skjønt har bønder daglig tilsynsplikt av dyr hjemme på gården.

Når dyr er på beite, andre plasser enn ved gården har jeg forstått det sånn at det er ukentlig tilsynsplikt, og at bøndene organiserer seg i beitelag.

Er det sånn at de gjør det sånn at ikke hver bonde trenger å gjøre tilsyn hver uke, men at de utfører tilsyn sjeldnere, men på flere bønders dyr samtidig?

Og blir tilsynsplikten generelt overholdt?

Jeg ser i ulike grupper på Facebook folk som tipser om halte sauer, sauer med sår og sauer som er døde og som har ligget lenge. Jeg undrer meg om tilsynsplikten har blitt overholdt, om ikke slike tilfeller hadde blitt oppdaget av bonden istedenfor tilfeldige folk på tur..

Dessuten har jeg sett ulike beitedyr med GPS istedenfor bjelle. Ihvertfall døde dyr hadde vel lettere blitt funnet om de hadde GPS?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat