Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-12, 02:35   #416
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Jeg leser sakte, oppstykket, en del selvhjelp og har muligens flere påbegynte bøker liggende rundt omkring enn jeg faktisk har fullført, men her er min korte liste.

"The litigators" (John Grisham)
Typisk Grisham og jeg elsket den!

"In Sheep's Clothing: Understanding and Dealing with Manipulative People" (George K. Simon)
Jeg visste en del av dette siden jeg har jobbet litt i felten, men denne ga allikevel en del aha-opplevelser og lure strategier for privat bruk.

"Life strategies" (Phil McGraw)
Overfladisk repetisjon av ting man egentlig vet. Noen ganger trenger man det også.

"Seriously...I'm kidding" (Ellen DeGeneres)
Advarsel: Denne på lydbok mens man pusser tennene kan forårsake tannkremeksplosjon på baderomsspeilet. Det er ikke bare boka, men at forfatteren leser det selv.

"Go the F--k to sleep" (Adam Mansback. Lydbok lest av Samuel L. Jackson.)
Også lydbok og ca. 5 minutter lang. Tøffe Samuel L. Jackson leser med innlevelse og gjenkjennelsesfaktoren er der. Denne bør også høres.

"Bossypants" (Tina Fey)
Tja. Litt småhumring, ok innsikt i bransjen og intelligent dame. Grei nok.

"The funny thing is..." (Ellen DeGeneres)
Advarsel: I tillegg til å tannkremeksplosjon på baderomsspeilet kan du risikere å vekke og irritere ektefellen om du har denne som lydbok før du skal sove og vekker din bedre halvdel med riste- og grinelatter etter å ha ligget og småfnist en stund.

"The millionaire next door" (Thomas J. Stanley m.fl.)

Interessant bok basert på en studie/spørreundersøkelse blant USAs rike. Fellestrekk, livsstil, forbruksmønster, yrkesvalg osv. Jeg digger en av Texas-millionærenes betegnelse på de mer flashy folkene man gjerne tror er kjemperike. "Big hat - no cattle". Den er grei å ha i bakhodet noen ganger før man sammenligner seg med hvem som helst.

"Financial peace revisited" (Dave Ramsey)
Personlig økonomi og mye av det vi gjør. "Pensumbok" og basisen for kurset som er blant de godkjente de som erklærer seg konkurs i USA må dokumentere at de har tatt, samtidig som den er like mye for folk som har mer enn nok penger.

"The total money makeover" (Dave Ramsey)
Samme opplegg som den forrige, men litt mer trinn for trinn kanskje?

"Gazelles, baby steps and 37 other things Dave Ramsey taught me about debt" (Jon Acuff)

Humoristisk variant skrevet av Jon Acuff, mannen bak stuffchristianslike-bloggen. Ansatt hos Dave Ramsey for å skrive, holde foredrag osv. og deler i denne humoristiske greia egen erfaring med egen økonomi. Sådær morsom. Noen artige sammenligninger. Som f.eks. kredittkortselskapet som stalker deg som en sjalu eks-kjæreste når du prøver å slå opp (betale ned gjelden og ikke bruke dem mer), "the basket walk of shame" i butikkene, hvordan barnesikre huset ditt så voksne unger ikke flytter inn igjen osv. Humrebok med gjenkjennelsesfaktor for de som er i en sånn prosess.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat