Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-18, 14:58   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbud mot russeklær før 1. mai

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror vi kunne bestille hettegensere og annet rart i 1994, men jeg husker det ikke som vanlig. Russedress og lue kom på rundt 1 mai.

Jeg er normalt ikke veldig tilhenger av forbud mot klær Osv, men jeg synes ikke synd på dem heller akkurat. Jeg håper noe kan snu utviklingen. Skikkelig feiring et par uker etter eksamen hadde vært glimrende.
Bussdiskusjoner på ungdomsskolen, bestilling av russelåter, russeslaver og sydenturer er ikke like glimrende.
Er usikker på effekt av forbud mot klær, men det kan jo hende det demper litt.

Egentlig synes jeg foreldre bør mer på banen. Russ er myndige, men foreldre har forsørgeransvar lell.

Jeg er heller ikke for alle mulige regler og forbud for å bli kvitt alt vi ikke liker, framfor målrettet holdningsarbeid, men i enkelte tilfeller kan det være nødvendig. Eksempel er de skolene hvor det har blitt forbud mot å ankomme skoleball i limousin og helikopter, og muligens restriksjoner når det gjelder kjoler også, for alt jeg vet. Uansett, et slikt forbud virker tøft for de første som utsettes for det, men siden dette er folk som skiftes ut fra år til år, og de som er russ ett år vil være over alle hauger året etter, vil det gå relativt kjapt til det oppleves at det "alltid" har vært slik. Tre år på rad, og de som begynner i første klasse har ingen forventninger om at det skal være annerledes.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat