Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-18, 01:03   #117
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.509
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Og barna følger ditt råd? Hadde du nektet barna å følge de på lokasjon om de ønsket det?

For meg personlig er det vært uaktuelt å bruke SnapMap (fordi jeg ikke ser poenget med å dele den infoen med andre enn min mann), men det er ikke det for ungdommen i dag tydeligvis (i hvert fall de som våre barn henger med).

Jeg råder dem (som var det du spurte om), jeg nekter dem ikke. Vi snakker mye om slike ting, jeg sier hva jeg mener, og forklarer hvorfor. Om de følger rådet vet jeg ikke sikkert, men de skjønte i alle fall poenget mitt. De sier at de ikke bruker det, men jeg har ikke gått inn og sjekket. Jeg gir råd og sier min mening om mangt og meget, uten å kreve at de følger mine råd. Ofte er argumentene mine gode nok til at de blir overbevist og følger det, andre ganger er de ikke enige, og gjør de det motsatte. Målet mitt er ikke at de alltid skal følge mine råd, men å gi de litt mer informasjon og synspunkter de kanskje ikke hadde reflektert over, slik at de har bedre grunnlag for å gjøre mer veloverveide valg, framfor å ukritisk følge flokken. Skal de først gjøre noe dumt skal de i alle fall være klar over hva de gjør, og hva som er risikoen med det.

Det eneste jeg nekter dem å bruke/ha/installere på mobilen er anonymapper som Sarahah, Tellonym etc. Det er ikke et råd, det er en regel.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-12-18 kl 01:33.
My er ikke aktiv   Svar med sitat