Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-17, 20:48   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen nazister i våre gater! Demo i Oslo 0508

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er den norske måten å uttrykke hva man synes er viktig, da?

Nå er jo ikke jeg Polyanna, men håper det var et mer generelt spørsmål.

Jeg oppfatter "den norske måten" som veldig skriftelig faktisk. Jeg har inntrykk av at kronikker, leserinnlegg (og også intervjuer etc, men det er jo mindre publikumsstyrt) er den vanligste måten å si ifra på. Noe som jeg opplever som enda mer eksotisk enn demonstrasjoner er jo "speakers corner".

Har vært med på veldig få demonstrasjoner, og de jeg har vært med på har vært "rigget" i den forstand at det også har vært mediadekning eller man har hatt anledning til å demonstrere direkte til beslutningstakere. Når man demonstrerer slik du beskriver så "snakker man" til de som ser på slik jeg opplever det. Synes det er fint med demonstrasjoner, men fra min side oppleves det som litt "fremmed".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat