Tråd: Å bo i Moss?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-08, 14:23   #40
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bo i Moss?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

På feil side av fjorden?? Nei vet du hva...

Jeg er fra Moss (eller rett utenfor) og flytter selv tilbake om få år. Byen har virkelig vokst seg stor de siste årene med et bra kulturtilbud, spisesteder, shoppingsenter osv. Masse fin natur, fint båtliv, ikke langt inn til oslo..Moss er et BRA sted å bo!

Jæløya (som det heter her) er joet nydelig sted å bo. Veldig bra skoler, kort vei til byen osv. Anbefaler også Ekholt, mange fine eneboliger, rekkehus eller blokk om man vil... Ellers er det mye bra barnehager i byen, har selv jobbet i et par stk.

Ville ikke bodd på kambo, skredderåsen osv i det som kalles "nordre bydel", men det er bar min personlige mening da...

Kom dere til Moss

Vil bare spikke en liten flis. Ekholt er strengt tatt i Rygge.

For øvrig enig i at Moss er et bra sted å bo. Ekholt er bra (selv om det altså er i feil kommune). Jeg ville ikke bodd på Øreåsen, men Ørejordet går an. Skredderåsen ville jeg også skygget unna, men ikke HELE nordre bydel. Det bygges jo mye nytt nå helt på grensen til Vestby / Akershus, på det feltet de kaller Sjøhagen, tror jeg. Bygges også mye i området rundt Verket (Røysåsen, Mosseskogen, Verksåsen). Områdene rundt Verket ville jeg valgt. Kort vei til alt!

Jæløya... vel. Jeg syns prisnivået er alt for høyt, og misliker køen over Kanalbrua.

Skoler er varierende. Verket skole er bra, så vidt jeg vet. Ny også. Kambo skole går an. Åvangen skole - nei takk. Melløs skole - nei takk. Krapfoss skole - ja takk. Øreåsen (Rygge) - definitivt nei takk. Når det gjelder Jæløya er barneskolene stort sett OK, men Hoppern ungdomsskole.... when hell freezes over!

Når det gjelder Mosselukta er den ikke på langt nær som "før i tida". Nå hender det hvis de får driftsstans (noe som er sjeldent) at det lukter. Ellers er det minimalt med lukt.

Nei, nå fikk jeg jammen meg hjemlengsel her!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat