Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-18, 14:04   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den "nye" seksualiteten - hvor er den offentlige diskusjonen?

Jeg har tenkt litt i samme baner som Tallulah, at det for en del kanskje hadde vært mer ideelt med mer flytende og mindre rigide kjønnsroller/kjønnsidentiteter enn det å ha muligheten til å velge mellom to distinkte bokser, liksom.

Altså, for mange ser det jo ut til å være tydelig at de opplever seg selv helt klart som det motsatte kjønnet av det samfunnet ser dem som. Men det må jo være mange som føler at de ikke helt passer inn, fordi de opplever at de har noe til felles med begge kjønn? Og hvis vi for eksempel tenker på barn, så kan det jo tenkes at en del jenter sier at de vil være gutt (og omvendt) mer fordi de ser at gutter får lov til å kle seg og oppføre seg på en måte de selv vil, mer enn at de har en sterk og klar maskulin kjønnsidentitet? Og også for dem som passer noenlunde inn i «boksen» de forventes å tilhøre ville det jo være en fordel med mer handlingsrom.

Jeg er enig med Inagh i at dagens barn og unge har en kjempefin og ukomplisert tilnærming til dette. Jeg kjenner (til) flere unge som har byttet sosialt (og juridisk) kjønn, og det er helt supert at dette er noe man kan gjøre i dag og bli helt akseptert av de jevnaldrende. Men jeg ser også på de tenåringsguttene jeg kjenner at de har en ganske romslig oppfatning av hvordan gutter skal se ut og hva de skal gjøre og være opptatt av, og det tror jeg jo er kjempefint både for dem selv og for folk rundt dem. Det er veldig fint når gutter får lov til å være noe annet enn supermaskuline; både for at de får lov til å finne sin egen identitet, og fordi det (tror jeg) gjør dem snillere og mer aksepterende overfor folk rundt seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat