Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-17, 16:29   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din tekopp

Så det første jeg ville tenkt på er hvor mye te du ønsker å ha i koppen. Ønsker du en klassisk, vid te kopp eller mer krus. Kruset er enklere å krype opp i sofaen med og manøvrere med en hånd enn en vid tekopp som fort skvulper over. En vid tekopp er perfekt til måltider. Ser du en fin kopp - prøv den i hånden - både med en og to hender.

Lykke til



Jeg har mange, men noen favoritter. For meg er det viktig at den tar mye - over en halv liter. Og da må man gjerne lete litt.

Sophie Conran jumbo cup. Den tar 0.6 l. Den er klassisk i uformingen, dog ikke supertynn i porselenet. Men for meg som drikker store mengder at once, så bør ikke koppen være løvtynn:



Indiska har XL mugs i ulike varianter. De tar 0,7 dl og er helt perfekt for meg. Det er ikke alle designene som appelerer til meg, men jeg har fulgt med noen år og slår til når jeg finner kopper jeg liker. Koppene ser slik ut:



Ellers så har jeg også Villeroy & Boch City Life service, men det har utgått. Tekoppene er perfekte i hånden, men rommer så lite med sine 0,3 dl...



Kusmi Tea har flotte tekrus. Jeg har en slik med tesil fra LØV, men jeg bruker kun løsvektsteposer for å unngå at teblader siver gjennom og gjør teen bitter. Koppen passer dog godt i hånden. Liker de i glass også.

Ønsker du en litt annen look så har jeg også Bodum Pavina som kan brukes til varm og kald drikke. Ligger også veldig godt i hånden og blir da ikke varm. Men er du frossenpinn som meg så er jo litt av kosen å holde den gode, varme tekoppen for å få så mye varme som mulig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 03-08-17 kl 16:38.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat