Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-16, 18:10   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.864
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av fornamn og etternamn og kjønn?

Ingen av alternativene passer for meg. Jeg har ikke egentlig lagt merke til det du beskriver, men for min del er det ingen sammenheng mellom kjønn og hvilke(t) navn jeg bruker. For meg handler mer om hvorvidt vedkommende er så kjent at man automatisk vet hvem jeg snakker om uten bruk av fornavn eller om det er et vanlig etternavn som gjør at jeg må spesifisere hvem jeg mener ved å også bruke fornavn. Og så avhenger det av hvem jeg snakker med. Jeg tror likevel jeg oftere bruker både for- og etternavn enn jeg bruker bare etternavn. Jeg har forøvrig aldri kalt en lege Dr. Etternavn. Hvis jeg snakker til personen bruker jeg fornavn og skal jeg snakke om ham/henne bruker jeg for- og etternavn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat