Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-11, 22:52   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi et landbruk i Norge?

Jeg blir litt småkvalm når beløpet til landbrukssubsidier sammenlignes med størrelsen på bistandsbudsjettet.

Men. Jeg tror ikke vi trenger et landbruk i Norge, men jeg tror det er en fordel å ha det. Etter min mening er det imidlertid alt for mye støtte for å opprettholde landbruk nærmest for kosens skyld, man skal liksom ha småbruk liggende spredd rundtomkring, småbruk som egentlig ikke produserer mye til fellesskapet annet enn hygge av å ha kuer beitende i nabolaget og gratis stallplass for bøndenes døtre. (Jada, satt på spissen). Det er et eller annet med disse subsidiene som ikke fremmer et effektivt landbruk. Hvorfor skal vi opprettholde så mange små som ikke greier å lage seg et nisjeprodukt å leve av? Selvfølgelig bør vi ha en viss kornproduksjon etc på egen jord, men det finnes grenser for hvor mange små enheter man trenger. Tenker jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat