Tråd: Gruffetråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-18, 19:27   #666
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Gjør den? Jeg har sluttet å få "papir resepter", de gjorde det lett for meg å skille mellom hvite resepter og blåresepter. Men er rimelig sikker på min medisin er på blåresept, og jeg får bare X antall uthentinger på min resept (selv om jeg må bruke den livet ut) og jeg får ikke tilbud om å hente ut alt på en gang. Husker det var viktig for meg å hente ut før jul da jeg var student for å få tilbake penger, men det har aldri ført til kasting (mulig jeg får medisiner med lang holdbarhet og/eller det blir slik siden de brukes kontinuerlig)

Ja, det gjør den. Blåteseptordningen har tak på egne kostnader hver 3.måned og hvert år - og for mange er det viktig å få "utnyttet" dette. Jeg har 20 års erfaring, og dette har aldri endret seg. Minstepensjonister betaler ingenting.

Jeg unner alle hver eneste tablett som de trenger, og synes vi har et fantastisk raust system. Dessverre medfører det også, at enorme mengder legemidler kastes fordi mange henter ut "for sikkerhets skyld", "det jeg har krav på" og "fordi vi er flere i familien som bruker det samme" (sic). Når man så skifter terapi, og har et par bæreposer med ubrukt (og også unyttig) inhalasjonsmedisin liggende, er det vår oppgave å destruere produktene. Dessverre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv