Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-22, 18:10   #57
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Østlendingene sitter nok med hvite knoker og panikk i øynene og ber for sitt liv, tenker jeg, mens de henger mellom liv og død på kanten av veien.

Omtrent slik jeg har det hvis jeg må kjøre i en by, med andre ord

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ikke minst snakker jeg med de andre bilistene. Det får de i hvert fall ikke med seg. Men det blir mye hyggeligere stemning hvis jeg kan forklare dem litt hvordan de oppfattes når de gjør slik og sånn. Jeg kjefter litt hvis de er teite, minner dem på å bruke blinklys, lurer på om de tror at jeg er tankeleser og slike ting.

Det er vel og bra å kjefte for seg selv, men det kan bli innmari flaut hvis man glemmer at man har åpent vindu, og det viser seg at den andre bilisten også har åpent vindu... Men jeg står faktisk for den kjeftinga - man er ikke "hyggelig" og slipper fram folk fra sideveier når hele ferjekøa venter på å få kjøre ut på veien!

Skulle veldig gjerne hatt blinkende skjerm for å signalisere til turister at de har å slippe folk forbi hvis de ikke klarer å holde farta på smale distriktsveier! De gamle norske bobil-mennene ville sikkert bare ignorert det (siden de er på ferie så må alle andre være det også), men enkelte av utlendingene er det faktisk håp om å oppdra.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat