Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-17, 16:59   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krem rundt øynene og/eller behandling å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser veldig gammel ut og har alltid hatt poser under øynene, og jeg bruker (en billig) øyekrem nå. Men jeg kjenner at jeg er skeptisk. Er det ikke Billa som har sagt at det er mye humbug der ute og at man betaler bare for merkenavnet? Jeg trenger virkelig en god øyekrem, men føler jeg kan for lite om ingrediensene og deres virkemåter til ikke å bli lurt.

Det har Billa sagt, og det ER mange kremer til alt mulig hvor man betaler dyrt for merkenavn og emballasje. For å unngå rynker eller få en glattere hud, er egentlig nøkkelen myk hud og nok vann. En krem for hovne øyne og poser bør inneholde noe med drenerende egenskaper (eks koffein) og gjerne vitamin E og en kjølende ingrediens. Hvis problemet er tørr hud, kan det være lurt med noe som binder fukt. Hyaluronsyre kan virke oppstrammende og påvirke dannelse av rynker og for pigmentflekker liker jeg vitamin c. De fleste produkter fra seriøse aktører er gode, men prisen på en god øyekrem behøver ikke være skyhøy. Cosmica er f.eks veldig langt fremme på det meste av hudpleie med gode og trygge ingredienser til en helt overkommelig pris. Jeg liker også tube eller pumpeflaske bedre enn krukke med tanke på drøy bruk og vekst av mikroorganismer (holdbarhet).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat