Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-18, 22:00   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir dere skikkelig sultne før måltidene?

1) Har du en noenlunde fast måltidsrytme som du prøver å følge eller opererer du litt freestyle fra dag til dag ettersom hva dagene inneholder av aktiviteter?

Fast rytme, men i helgene kan det variere noe. Spiser frokost, lunsj, middag, kvelds og 1-2 mellommåltider i løpet av dagen.

2) Spiser dere noe mellom måltidene dersom dere blir veldig sultne? Eller lar dere kroppen rekke å bli skikkelig romlesulten før dere skal spise?

Som sagt, som regel 1-2 mellommåltider (noen ganger et ekstra hvis jeg trener og det er lenge til neste måltid), men er likevel sulten til hovedmåltidene. Romlesulten er det vel ikke alltid, men mer enn sulten nok, om en kan si det sånn.

3) Tenker du på sultfølelse som noe man "skal" ha, eller noe man bør "reparere"?
Tja, jeg er ikke særlig god på å være sulten, så det hender jeg må jobbe med hodet og lære meg at det ikke er farlig å være sulten en stund. Samtidig er jeg utsatt for svingninger i blodsukkeret, så hvis det går lenge kan det bli ubehagelig.

4) Har du noen som helst daglig kontroll på (eller tanke for/bevissthet rundt) om du klarer å forbrenne mer enn du spiser?

Ja, akkurat nå har jeg ganske grei kontroll siden jeg går til ernæringsrådgiver og har fått en del gode råd både om mengde og sammensetning av måltider. Jeg trener også relativt ofte, så balansen er nok ganske grei der nå for tiden.

5) Sier du noengang bevisst neitakk til mat du tilbys FORDI det er "feil" mat, selv om du har lyst på det?

Ja, det gjør jeg. Hovedsakelig til mat jeg faktisk ikke tåler, men også ellers. Men hvis det er noe jeg tåler og har lyst på, hender det jeg spiser, altså. Kommer litt an på balansen i forhold til resten av dagen. Jeg er generelt ikke veldig opptatt av søtsaker og godteri, men kommer noen med salt potetgull er det hardt å si nei.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat