Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-10, 15:15   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmasjonstråden min. (Innspill ønskes!)

Om tre uker skal min mellomste konfirmeres. Jeg er i grunnen veldig avslappet til hele greia og tenker at ting ordner seg på et vis. Men det er jo ikke lange tida igjen (i alle fall ikke med tanke på at både mannen og jeg har ekstremt mye å gjøre på jobb fram mot konfirmasjonen og jeg skal reise bort helga før).

Så langt har vi (foruten å invitere gjestene):
-Booket en barnehage i nærområdet for å bruke som selskapslokale
-Avtalt med et cateringfirma at de ordner koldtbord (en sånn delvis ordning -vi skal ordne noe av maten selv også).
-Satt bord baking av daimkake og suksesskake
-Satt bort mekking av bordkort
-Delvis ordnet dress og tilbehør til konfirmanten og satt bort det som var nødvendig av sy-fiksing

Vi blir 32 i selskapet. Vi får bare ha med noen få på seremonien på forhånd, så de fleste gjestene kommer rett i selskap.

Det som står igjen (fritt etter hukommelsen)

Klær:
-Konfirmanten trenger nye pensko
-Storebror trenger ny penskjorte
-Lillesøster trenger å arve en bunad vi har blitt lovet. Denne må sannsynligvis fikses på.

Mat:
-Bestille bløtkake og kransekake
-Bake kringle og en annen kake (forslslag, anyone? )
-Vi baker Nennes grove rundstykker (dobbel porsjon) og fine horn (dobbel porsjon)
-Kjøpe inn brød
-Kjøpe inn drikke (småflasker med brus som plasseres ut på bordene?)

Trenger vi andre ting?

Borddekking:
Vi satser på å kjøre veldig enkel stil. Ingen av oss er spesielt glad i mye stæsj og dill ... I forrige konfirmasjon hadde vi papirduker. Det vilo vi ikke ha denne gangen, men hva slags duker funker, tro? Funker hvite laken?
Vi kjøpte inn enkelt billigservise og glass fra IKEA til forrige konfirmasjon. Dette funker fortsatt. Det samme med telysestaker. Forrige gang hadde vi enkle blomster i grønne flasker på bordene og hvitveis i småglass. Vurderer det samme denne gangen. Andre forslag?

-Kjøpe inn duker
-Bestille blomster
-Kjøpe servietter
-Låne stoler og event. et par bord (håper å få lånt på jobben)

Annet:
-Huske flagg til å henge ute
-Event. kjøpe uteblomst til å pynte utenfor døra?
-Skrive tale
-Låne projektor (håper å få låne på jobben)

Vi burde dessuten hatt rydde- og oppvaskhjelp.

Er det andre ting jeg har glemt?

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 17-04-10 kl 15:20.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat