Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-15, 08:15   #33
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birkebeinerrittet 2015!

Tusen takk alle!

Ingen vaskemidler ble delt ut i år. Kloke av skade kanskje.

Det var et fint vær å sykle i (så lenge det ikke regner er jeg fornøyd egentlig), men den vinden kunne de virkelig ha spart seg for altså

Jeg hadde en plan om å sykle som om rittet var 67 km. Syklet rolig opp til første målematte, og derfra syklet jeg det jeg klarte.

Halvveis, på Kvarstad, er det satt opp en lystavle som viser hvilken tid du må ha dit for å kunne klare merket i de forskjellige aldersklassene. Jeg var såpass sliten at jeg regnet feil, og konkluderte med at jeg var 10 minutter etter merkekravet. Mannen min ropte til meg at jeg var 5 minutter før kravet

Da tenkte jeg at jeg har fem minutter å tape i bakkene, så Rosinbakken tok jeg i mitt eget tempo. Prøvde å slå en spøk med de rundt meg ved å si at jeg egentlig ikke liker rosiner, men det var bare steinansikter rundt meg
Så bar det opp mot Storåsen og Sjusjøen i motvinden. På toppen satt en venninne og så etter meg, og kun fikk knipset et par bilder i farta. Som regel har jeg tunga på styret når det blir tatt bilder, men her smiler jeg faktisk.

På toppen har man syklet i 67 km, og nå går det nedover så da kan man få hvilt seg litt. Da var det bare å koste på nedover. Litt ned i bakken svinger man inn på en traktorvei og den går litt oppover i starten, før den knekker nedover og spytter deg ut på Sjøseterveien. Bortover og bortover før man sykler inn på skistadioen og Balletbakken.

Vel i mål så jeg lystavlen med merkekravet i alle aldersklassene, men jeg trodde ikke at jeg hadde greid merket. Ikke før jeg stod der med diplomet mitt. Jeg har slått min egen bestetid med 25 minutter og det er jeg så utrolig fornøyd med.

Jeg så ingen som tryna, men jeg syklet forbi en som hadde gjort det. Han ble leid av Røde kors mot et av teltene i løypa. I damegarderoben var det ei som hadde falt i en av utforbakkene, og hun hadde fått beskjed av legen at hun hadde brutt. Stygge skrubbsår fra skulder til lår, det så ikke godt ut.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat