Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-15, 10:44   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baby med spisevegring

I går var vi på kontroll på sykehuset, og jammen hadde han ikke lagt på seg 140 gram! Det viser at han legger fint på seg så lenge han får nok mat, og det utelukker malabsorbsjon, og dermed mange fysiologiske greier. Vi fortsetter med sonde, siden han nå spiser mindre selv enn før. Dette er vistnok vanlig den første tiden, så de virket ikke urolige over det. "Hmm.. Jeg blir mett selv om jeg nesten ikke spiser, så da lar jeg like gjerne være." Men vi fortsetter å tilby, og gir oss ved første tegn på vegring.

Blir det ikke bedre i løpet av et par måneder, så kan det hende at det blir knapp på magen. Vi er ikke der i dag liksom, men det er en fortløpende vurdering. Ser vi at dette kan bli langvarig, er det like greit at vi legger inn knappen tidlig, siden sonden trossalt er et fremmedlegeme i hals og svelg.

Vi merker at han tolererer mengden han får nå ganske så godt, og så lenge vi bruker nok tid på å sonde (30 minutter på 120 ml), så forblir det som regel i magen. Planen er å trappe opp til 150 ml pr måltid, slik at han får alle kcal og all væske han MÅ ha i løpet av dagen, så kan han få styre natten selv, og vi slipper å sonde før vi legger oss. Barnelegen vi snakket med i går mente det var en fin plan.

Vi fikk også masse skryt av Liamsen. Et prakteksemplar, kalte de ham. Jeg må jo si meg enig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat