Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 14:35   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn har dårligere rettsvern enn voksne i Norge

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, ikke du, nei. Men jeg kan tenke meg at folk som er "litt voldelige" og f.eks. kan finne på å slå andre voksne i en krangel, og som dermed har et visst begrep om hvor hardt man "kan" ta i, kan komme til å skade et barn mye mer enn det de hadde "ment" å gjøre. (Jeg mener selvsagt ikke at det er greit å drive og slå folk, enten de er små eller store! Men det er kanskje ikke usannsynlig at folk som ender opp med å drepe eller alvorlig skade barna sine allerede har "erfaring" med voldsutøvelse overfor voksne? Jeg ville bli overrasket hvis det ofte dreide seg om folk som helt genuint trodde de bare tok barnet litt hardt i armen, men endte opp med å skade dem alvorlig.)

Ikke sant? Her kommer det brede spektre man har av forskjellige foreldre inn, det er jo også fantastisk korttenkte folk som kan finne på å få barn. Dessverre. Jeg ble forøvrig ikke sjokkert av nyheten i dag, dette har surret litt rundt over tid synes jeg, og det var veldig bra at nrk hadde laget statistikk som underbygget noe jeg tror mange har hatt følelsen av i flere år. Det føyer seg inn i rekken av mye annet jeg stusser over når det kommer til straffeutmålinger, dog er denne den aller mest tragiske.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat